joi, 12 noiembrie 2009

fasole alba uscata cu ciolan afumat si carnati picanti

Aceasta reteta este una printre mancarile preferate ale lui Floricel(my sister)dintre cele gatite de mine :D. Asa ca mai jos am s-o descriu sa o poata face si ea:P
Am folosit:
  • 500 g fasole alba uscata
  • 1 ciolan de porc afumat crud
  • 6 carnati Debrecen picanti
  • 3 morcovi
  • 2 gogosari rosii
  • 1 ardei galben
  • 3 cepe
  • 1/2 telina
  • ulei masline, sare, piper, sos de rosii, foi dafin, boia,patrunjel verde, apa

Am inceput prin a pune fasolea la "umflat" cu o seara inainte in apa rece:D iar a a 2-a zi am pus-o la fiert(fierberea este facilitata daca sta fasolea in apa peste noapte:D ), cam in 2 ore a fiert si fasolea mea:D, am taiat legumele marunt si le-am aruncat in oala in uleiul de masline incins :D si le-am lasat sa se caleasca, dupa vreo 5 minute li s-au alaturat si carnatii picanti legumelor , iar apoi si carnea taiata de pe ciolanul afumat(caci l-am dezosat:D by hand) si le-am lasat sa se caleasca foarte bine, apoi am adaugat boiaua si apa peste:D (am pus si putina apa in care a fiert fasolea :D)iar pe urma niscaiva sare si frunzele de dafin, dupa ce a fiert carnea se adauga fasolea in aceeasi oala si sosul de rosii sau bulionul, in cazul in care sosul e prea subtire si mai poate pune peste o lingura de faina amestecata bine cu 1 lingura sos rosii:D si se mai lasa sa dea un clocot pe foc:D la sfarsit se arunca in oala o mana de patrunjel verde tocat marunt:D  Pofta mare!

Un comentariu: