luni, 21 decembrie 2009

ficatei de pui cu cartofi piure

sambata cum credeam ca o sa am musafiri multi la "Wine Evening" m-am gandit sa pregatesc ceva usor sa se imbine cu vinul nostru asa ca m-am apucat de ficatei , care sunt usor de facut si sunt deliciosi :) , robi stie ce vorbesc, ca doar i-a gustat si a zis ca nu mai calca pe la noi cand gatesc ca se ingrasa :P Asa ca poftim reteta:
  • 500 gr ficatei de pui spalati, curatati, si uscati cu un prosop de hartie (ideea e sa fie bine scursi de apa)
  • 5 cepe mari albe
  • 250 ml vin rosu demisec
  • ulei, sare, piper mozaic, apa



Si am curatat ficateii cum am enumerat mai sus, am curatat cepele si le-am taiat pestisori (nu-mi place ceapa marunt taiata in mancare) si am lasat ceapa la calit in putin ulei dupa ce s-a calit ceapa a devenit mai moale,am pus si ficateii cu piperul boabe mozaic(alb, rosu, negru, verde) si i-am lasat sa se patrunda bine apoi am pus cam 300 ml apa si i-am lasat sa fiarba iar spre final am adaugat vinul si i-am mai lasat sa fiarba pana s-a format un sos mai grosut.
Pentru cartofi am folosit:
  • 1 kg de cartofi cred
  • 3 cuburi de  unt
  • vreo 200 ml lapte
  • vreo 4 linguri de smantana dulce

Se curata cartofii , se spala si se taie cubulete, se acopera cu apa exact pana la nivelul lor din cratita si se sareaza :) , cand sunt fierti(cand furculita intra usor in ei) se scurg de apa si se paseaza cu mixerul cum am facut eu sau cu ustensila de pasat cea clasica:D.Se serveste mancarea cu gogonele de preferinta sau cu ardei cu varza murati.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu